Hieronder vind je werkelijk alle vragen omtrent de nieuwe PowerView® Automation Gen 3
Wat is PowerView® Automation Gen3?
PowerView® Automation Gen3 is de nieuwste automatiseringsinnovatie van Luxaflex®. Het bekroonde PowerView® systeem is opnieuw ontworpen, met alle onmisbare functies die je kent met een nieuwe, intuïtieve, hoogwaardige ervaring.
Welke apparaten worden ondersteund door de PowerView® App?
De PowerView® App werkt zowel op iOS-apparaten (met iOS 14.0 en hoger) als op Android-apparaten (met Android 9 en hoger).
Is toegang tot het wifinetwerk van de huiseigenaar vereist?
Toegang tot de wifi van de huiseigenaar is niet vereist tijdens de eerste ontdekking van het product en de installatie van het huis. Installateurs kunnen zowel mobiele gegevens als een wifiverbinding gebruiken tijdens de installatie. Zodra de woning aan de huiseigenaar is overgedragen, zal de app, als er een gateway is, de huiseigenaar helpen bij het verbinden van de gateway met de wifi van de woning.
Is een internetverbinding vereist voor PowerView® Gen3?
Tijdens de installatie moet jouw smartphone of tablet een internetverbinding hebben. Het belangrijkste verschil met vorige generaties van PowerView® is dat het gewoon de mobiele dataverbinding kan zijn. Na de installatie is een internetverbinding nodig voor de functionaliteit van de app.
Wat is een Huis in de PowerView® App?
Een Huis is de omgeving waar PowerView® producten en accessoires worden toegevoegd en van waaruit ze worden bediend. Elk Huis kan een unieke naam krijgen, met slechts één of meerdere producten, waardoor de gebruiker flexibel kan navigeren door het fysieke huis terwijl hij de PowerView® App gebruikt.
Gebruikt Gen3 Bluetooth versie 5.0?
Ja.
Heeft het Bluetooth®-communicatieprotocol invloed op de levensduur van de batterijen van het product en/of de afstandsbedieningen? Zijn er veranderingen of verbeteringen in de levensduur van de batterij voor Gen3?
We hebben de batterijduur uitgebreid getest met Gen3. Over het algemeen is de levensduur van de batterij ongeveer gelijk of iets beter.
Wat is het bereik van Bluetooth? Hoe goed werkt het in gebouwen met beton, stalen balken en meerdere draadloze netwerken?
Zoals bij alle RF-communicatie kan het Bluetooth-bereik variëren, afhankelijk van omgevingsfactoren, muurconstructie, enz. Dat gezegd hebbende, gebruikt Gen3 slimme draadloze technologie die actief en in real-time wisselt van bandbreedte, evenals bi directionele foutafhandeling, om een grote verbetering van het bereik te bieden (vergeleken met de vorige generatie PowerView®) in complexe draadloze omgevingen. Deze verbetering is de reden dat Gen3 geen repeaters gebruikt.
Verschilt het Bluetooth-bereik voor PowerView® tussen onze apparaten en PowerView® Gen3-accessoires?
Het Bluetooth-bereik kan variëren afhankelijk van verschillende omgevingsfactoren. Het bereik van Bluetooth bij gebruik van een Gen3-afstandsbediening om producten te bedienen reikt verder dan dat van een telefoon of tablet, hoewel het specifieke bereik afhankelijk is van het apparaat. luxaflex.com Luxaflex® PowerView® Automation Gen 3 FAQ
Mijn klant (de huiseigenaar) aarzelt om Locatiediensten toe te staan om de PowerView® App te gebruiken. Waarom zijn locatiediensten nodig?
Locatiediensten (en Bluetooth in het algemeen) zijn uiterst belangrijk voor het Gen3-programma, zowel voor een optimale werking van Gen3-producten als voor de betrouwbaarheid van functies als Tijdsprogamma’s. In de meeste gevallen vereisen zowel iOS- als Android-besturingssystemen dat locatiediensten zijn ingeschakeld om Bluetooth Low Energy te laten functioneren. Dit zijn apparaatvereisten waarop wij geen invloed hebben.
Wat is het proces voor firmware-updates in PowerView® Gen3? Moet de smartphone of tablet die voor de PowerView® App wordt gebruikt in het huis aanwezig zijn voor over-the-air firmware-updates?
Firmware-updates worden via de lucht verzonden voor Gen3-producten, afstandsbedieningen en gateways. Deze updates kunnen worden uitgevoerd met de PowerView® App, zonder het product, afstandsbediening of gateway aan te raken! Prompts in de PowerView® App laten klanten weten wanneer er een update beschikbaar is en leiden hen door het updateproces. Er gelden enkele voorwaarden: m Het internet is nodig voor firmware-updates van de gateway. m Je moet in de buurt zijn (d.w.z. thuis) om de firmware van producten en afstandsbedieningen bij te werken. m Producten en afstandsbedieningen moeten individueel worden bijgewerkt via de PowerView® App, ongeacht of het Huis een gateway heeft of niet.
Wat gebeurt er als iemand de bedieningsknop van het product 12 of 18 seconden ingedrukt houdt? Heeft dat invloed op het product of op het Huis?
Nee, het heeft geen invloed op het product of het Huis.
Zijn er veranderingen aangebracht aan de Gen3 motoren? Zijn ze stiller?
De elektronica van Gen3-motoren is verbeterd, maar voor het grootste deel zijn de basismotoren niet veranderd. Voor de resterende Gen3-producten zijn er functies in de PowerView® App, zoals de discrete modus, die een stillere werking mogelijk maken.
Wat betekenen het knipperen van de lichten op de producten?
Voor Gen3-producten zijn er specifieke LED-reeksen om de fabricagestatus van de producten aan te geven: m Blauw 2x, Rood 1x: Product is niet vervaardigd m Blauw 2x, Amber 4x: Product is gedeeltelijk vervaardigd m Blauw 2x, Groen 1x: Product is volledig vervaardigd
Hoe werkt Gen3 in omgevingen met VPN’s?
In een omgeving waar een gebruiker is aangemeld bij een VPN op zijn mobiele apparaat, is het alsof hij in werkelijkheid verbonden is met een ander netwerk, niet zijn eigen netwerk. Zo kunnen zij bijvoorbeeld verbinding maken met hun werknetwerk. De uitdaging in dit scenario is dat het met het VPN verbonden apparaat geen andere apparaten op het lokale netwerk kan zien. Dat betekent dat de ervaring altijd een RemoteConnect™-ervaring zal zijn. Met een PowerView® Gen 2 Hub staat die RemoteConnect™ ervaring alleen scène-activering toe, dus het is zeer beperkend. Met een PowerView® Gen3 Gateway is de RemoteConnect™ ervaring vrijwel identiek aan de ervaring in huis. Een VPN vormt dus geen probleem. Het enige specifieke geval waarbij de consument verbinding zou moeten maken met zijn wifi zonder verbinding te maken met het VPN is de initiële configuratie van de Gateway op het wifinetwerk.
Is PowerView® Automation Gen3 beschikbaar voor alle productlijnen?
Ja, PowerView® Gen3 is beschikbaar op alle productlijnen die momenteel PowerView® Automation als besturingssysteem ondersteunen. luxaflex.com Luxaflex® PowerView® Automation Gen 3 FAQ
Kunnen Gen 2-producten ook na de lancering van Gen 3 worden gekocht als klanten met bestaande producten een uniforme oplossing willen? Zo ja, voor hoe lang?
Ja, PowerView® Gen2 producten zijn beschikbaar tot zes maanden na de introductiedatum. Daarna worden PowerView® Gen2 producten ondersteund voor remakes, reparaties en garantieclaims. PowerView® accessoires van vorige generaties blijven verkrijgbaar na afloop van die periode van 6 maanden.
Hoe moeten dealers omgaan met bestaande PowerView®-taken van vorige generaties die plaatsvinden of iets langer duren dan de grens van 6 maanden?
PowerView® -accessoires van de vorige generatie kunnen nog steeds worden toegevoegd aan bestaande opdrachten. De sluitingsdatum van 6 maanden is voornamelijk van toepassing op het productproductie. Alle bestellingen voor PowerView® producten van vorige generaties moeten vóór de sluitingsdatum van 6 maanden worden geplaatst.
Kan je PowerView®-producten van vorige generaties achteraf ombouwen tot Gen3-producten, of een PowerView®-product van de vorige generatie op de een of andere manier “ombouwen” tot een Gen3- product?
Nee, dat kan niet.
Waar kunnen klanten handleidingen voor Gen3 vinden?
De digitale installatie-, bedienings- en onderhoudshandleidingen worden geleverd bij de garantiekaart, net als bij eerdere generaties PowerView®. Eindgebruikers hebben hier ook toegang tot de IOC’s. Aanvullende digitale Gen3-handleidingen zullen hier beschikbaar zijn.
Zijn er “How-To” video’s voor Gen3?
Ja, er zijn video’s gepland voor de lancering. We zullen er hier naar linken zodra ze beschikbaar zijn. POWERVIEW® ACCOUNT, TOEGANG EN PRIVACY
Is een PowerView®-account vereist om Gen3-producten te gebruiken?
Ja, dit is vereist voor alle gebruikers van Gen3 (installateurs en consumenten). Huidige PowerView® gebruikers hoeven echter geen nieuw PowerView® Account aan te maken. Dit is alleen voor Gen3 vereist.
Waarom is een PowerView® account vereist voor Gen 3 producten?
Als eigenaar van een Gen 3 Huis is een PowerView®-account vereist voor het beheer van de installatie en het faciliteren van extra gebruikers met basis- of volledige controle over de Huis en het koppelen van smart huis- accounts zoals Alexa en Google. Daarnaast kan de dealer met externe toegang tot de Huis (met toestemming van de eigenaar) helpen bij het diagnosticeren van problematische producten of installatieproblemen zonder eerst ter plaatse te hoeven zijn.
Moeten installateurs toegang hebben tot de smartphone of tablet van de huiseigenaar om PowerView® Gen3 producten in te stellen?
Nee. Installateurs kunnen hun eigen smartphone gebruiken, ingelogd op hun eigen PowerView®-account. Na de installatie kan de installateur het eigendom van de woning via de app overdragen aan de huiseigenaar. luxaflex.com Luxaflex® PowerView® Automation Gen 3 FAQ
Hoe draag je het Huis over aan de huiseigenaar als deze niet aanwezig is?
De installateur heeft alleen het e-mailadres of mobiele telefoonnummer van de huiseigenaar nodig en kan de overdracht starten. De huiseigenaar kan het proces vervolgens zelf voltooien, nadat hij zijn e-mail/bericht heeft gecontroleerd en een PowerView® -account heeft ingesteld. De installateur kan de woning overdragen door een e-mail of aangepaste link naar de klant te sturen. De huiseigenaar kan dan het proces van acceptatie van de woning en het aanmaken van een PowerView® account voltooien. V. Zodra het verzoek om eigendomsoverdracht is verzonden, moet de huiseigenaar in het huis zijn om het eigendom te aanvaarden? A: Nee. Ze kunnen de thuisoverdracht op afstand accepteren. Gebruikers kunnen echter niet de wifi gateway op afstand instellen. Ze zouden toegang moeten hebben tot het thuisnetwerk om deze stappen te voltooien.
Nadat de huisoverdracht door de huiseigenaar is geaccepteerd, verdwijnt het huis dan uit de PowerView® App van de installateur?
Als de huiseigenaar ervoor kiest om de installateur te verwijderen bij het aanvaarden van de eigendom van de woning, dan zal de woning inderdaad verdwijnen uit de lijst met woningen van de installateur in de app. Als de huiseigenaar echter de installateur op de woning houdt, blijft de woning verschijnen in de lijst met woningen in de PowerView®-app van de installateur.
Hoe laat men extra familieleden, gasten en/of huurders toe om producten in huis te bedienen? Kan je toegang verlenen zonder dat de extra gebruikers de instelling kunnen veranderen?
De huiseigenaar kan extra gebruikers met verschillende rechten toevoegen. Elke gebruiker kan een eigen PowerView® Account hebben, maar slechts enkele gebruikers kunnen de woning bewerken, indien de huiseigenaar die toestemming heeft gegeven.
Moet elke gebruiker een eigen PowerView® account hebben?
Meerdere gebruikers kunnen delen/inloggen op één PowerView® Account om toegang te krijgen. Of de huiseigenaar kan eenvoudig extra gebruikers toevoegen via het gedeelte “Gebruikers” van de PowerView® App, en elke gebruiker kan dan inloggen op of een eigen PowerView® Account aanmaken. Wij raden de laatste methode aan in gevallen waarin specifieke gebruikers beperkte toegang nodig hebben (zoals kinderen of gasten).
Lopen verzoeken om eigendomsoverdracht, of uitnodigingen om lid te worden van het Huis, uit of af?
Nee, transferverzoeken en uitnodigingen om lid te worden van een Huis vervallen niet. Deze uitnodigingen kunnen ook opnieuw verstuurd of geannuleerd worden. Als de installateur de woning overdraagt aan de Huiseigenaar, blijft de installateur eigenaar van de woning totdat de Huiseigenaar de uitnodiging accepteert.
Kunnen meerdere telefoons toegang krijgen tot het Huis?
Ja.
Hoe wordt dit systeem beveiligd tegen buren in de buurt? Bijvoorbeeld, in buurten waar huizen binnen 20 meter van elkaar staan, kunnen meerdere buren Luxaflex® producten bezitten.
Bij het aanmaken van een woning in de PowerView® App wordt een unieke huis-ID aangemaakt die beveiligd is en alleen toegankelijk is voor jou en degenen die je uitnodigt voor jouw woning. Als voordeel van BLE is er geen probleem met interferentie van nabijgelegen PowerView® Gen3 systemen of andere draadloze netwerken. luxaflex.com Luxaflex® PowerView® Automation Gen 3 FAQ
Hoe maken installateurs verbinding met het juiste thuissysteem als de buren allebei PowerView® Gen3 hebben?
Omdat elk huis een unieke huis-ID heeft die is gekoppeld aan een PowerView®-account, zal er geen verwarring ontstaan.
Als een installateur naar een project moet terugkeren, hoe krijgt hij dan toegang tot de woning?
Er zijn drie manieren: 1. De huiseigenaar voegt de installateur toe als gebruiker in de app. 2. De bedieningsknop op een van de Gen3-producten ingedrukt houden 3. Houd de P-toets op de gateway ingedrukt. In de laatste twee gevallen verschijnt er een actieblad in de PowerView® App van de installateur met opties om de controle over te nemen of tijdelijk toegang tot de woning te krijgen.
Als mensen een telefoon hebben die zij in een ander land hebben gekocht, maar thuis zijn, kunnen zij dan Gen3 producten instellen of bedienen via de App of is de App specifiek voor het land waar hun smart device is geregistreerd?
De PowerView® App kan in verschillende landen worden gebruikt. De huiseigenaar moet zijn aangemeld bij zijn PowerView® Account. Voor RemoteConnect™ is een gateway nodig om de producten overal ter wereld te kunnen bedienen.
Wat is het verschil tussen “Volledige” en “Basis” toegang wanneer ik Gebruikers aan mijn Huis toevoeg?
Gebruikers met Volledige toegang hebben toegang tot alle aspecten van het Huis, inclusief bediening, wijziging en beheer. Gebruikers met Volledige toegang kunnen het Huis niet verwijderen of het Huis niet overdragen aan een andere gebruiker. Gebruikers met Basistoegang hebben alleen toegang tot operationele aspecten van het Huis, zoals het activeren van Scènes en het bedienen van producten. Gebruikers met Basistoegang kunnen geen wijzigingen aanbrengen in bestaande instellingen in het Huis, niets toevoegen of verwijderen in het Huis, of specifieke Huis- of gebruikersinstellingen beheren. POWERVIEW® BEDIENEN EN DE POWERVIEW® APP GEBRUIKEN
Is de app vereist om PowerView® Gen3 te gebruiken? Moet ik een aparte app downloaden?
De PowerView® App is vereist voor alle instelling en programmering van PowerView® Gen 3. Deze is vereist voor bediening na de eerste instelling. Alleen de PowerView® App is nodig om alle producten te bedienen, dus geen extra app nodig!
Hoe “ontdek” ik Gen3 producten? Is het proces hetzelfde als bij de vorige generaties PowerView®?
Het toevoegen van Gen3 producten aan een Huis is veel eenvoudiger dan bij eerdere generaties PowerView®. Zodra de producten zijn ingeschakeld, kunnen ze worden geïdentificeerd en aan een Huis worden toegevoegd. In zekere zin zijn ze al “ontdekt”, maar u moet ze selecteren en toevoegen. In de app begin je met het maken van een Huis, maak een kamer en selecteer vervolgens welke producten je wil toevoegen. Je herhaalt deze stappen via het begeleide proces in de app, totdat alle producten aan het Huis zijn toegevoegd. luxaflex.com Luxaflex® PowerView® Automation Gen 3 FAQ
Moet ik de producten kamer voor kamer installeren en inschakelen, of kan ik alle producten in mijn huis tegelijk installeren en inschakelen?
Je kan eenvoudig alle producten tegelijk inschakelen en het geleide installatieproces gebruiken om Gen3 producten naar wens aan jouw Huis toe te voegen. We raden wel aan om de producten in de app kamer voor kamer te identificeren en de nabijheidsfunctie te gebruiken om dat proces nog eenvoudiger te maken. Je moet in de buurt van jouw producten zijn (d.w.z. in het huis) om ze in te stellen.
Wanneer producten worden ontdekt op basis van nabijheid, waarbij de dichtstbijzijnde producten bovenaan de lijst verschijnen, hoe fijnmazig is dan de afstandsgevoeligheid?
Deze functie helpt bij het identificeren van producten die zich in de kamer bevinden, zodat alle producten vooraf kunnen worden geïnstalleerd. Binnen een kamer, vooral als alle producten naast elkaar hangen, kunnen producten gemakkelijk worden geïdentificeerd door op “joggen” te drukken, door de producten in verschillende standen te zetten en in de app de afbeelding van de realtime positie van de producten te bekijken, en/of door de producten volledig te bedienen door op de afbeeldingen van de producten te tikken.
Hoe bedien ik de favoriete standen van een product?
Gen3-producten hebben nu standaard twee favoriete standen. De eerste positie wordt bediend door één keer op de hartknop op de afstandsbediening te tikken. De tweede positie wordt bediend door te dubbelklikken op de hartknop op de afstandsbediening. Favorieten zijn ook toegankelijk in de PowerView® App, als onderdeel van de functie Huidige kamer en ook Productbediening.
Hoe wijzig ik de favoriete posities van een product?
Favoriete posities kunnen alleen worden gewijzigd in de PowerView® App. Favoriete posities worden getoond in de instellingen van een product. Elke favoriete positie (aangeduid met een hartje of dubbel hartje) toont een afbeelding met de huidige favoriete positie. Tik op de afbeelding om het product te verplaatsen en de favoriete positie te wijzigen.
Hoe kalibreer ik mijn producten? Werkt het proces voor Gen3-producten op dezelfde manier als voor de vorige generatie producten?
Je kan de functie “product kalibreren” vinden in de geavanceerde opties van de instellingen van een individueel product in de PowerView® App. Wanneer het product stopt met bewegen, is de kalibratie voltooid. Alle producttypes zullen hun kalibratie voltooien in de meest gesloten positie voor privacy.
Kan je producten in de app “verplaatsen” om ze in een andere volgorde of een andere kamer te zetten?
Ja, producten kunnen gemakkelijk worden herschikt of verplaatst tussen kamers.
Hoe werken Tijdsprogramma’s met Gen3? Zijn de prestaties verbeterd?
Alle informatie wordt opgeslagen in het product, dus Tijdsprogramma’s blijven draaien, ongeacht of de smartphone van de huiseigenaar of een gateway in huis is.
Mijn afstandsbediening bereikt producten op een grotere afstand dan wanneer ik een commando stuur via de app. Waarom?
BLE-radio’s in smartphones en tablets zijn niet zo sterk als de BLE-radio’s in de Gen3-afstandsbediening. De afstandsbediening kan dus producten op een grotere afstand bereiken dan jouw telefoon. Als jouw klanten liever alleen de PowerView® App gebruiken en geen afstandsbedieningen in hun huis, en de producten zijn verspreid over het huis, raden wij een gateway aan om de reactietijd en connectiviteit verder te verbeteren. luxaflex.com Luxaflex® PowerView® Automation Gen 3 FAQ
Kunnen twee verschillende producten dezelfde naam hebben? Hoe zit het met een product die dezelfde naam heeft als de naam van een kamer?
Als de twee producten zich in verschillende kamers bevinden, kunnen ze inderdaad dezelfde naam hebben. Producten in dezelfde Kamer moeten echter verschillende namen hebben. Bovendien kan een product niet dezelfde naam hebben als de naam van de Kamer.
Wat gebeurt er met Tijdsprogramma’s na een stroomstoring?
Na een stroomstoring zullen Tijdsprogramma’s niet draaien totdat het product een bijgewerkte tijd ontvangt van de app of de gateway.
Wat gebeurt er met Tijdsprogramma’s als de zomertijd ingaat?
De app (of gateway) werkt de tijd op de producten bij.
Als ik later producten toevoeg aan een bestaand huis, hoe word ik dan begeleid bij het instellen van deze nieuwe producten?
De PowerView® App detecteert nieuwe producten die niet zijn toegewezen aan een bestaand Huis. Wanneer je de app opent, kan je naar het tabblad Meer > Setup Wizard gaan, die je door het proces leidt om extra producten en accessoires (indien aanwezig) aan jouw Huis toe te voegen. Als alternatieve optie kan je ook nieuwe producten aan het Huis toevoegen door naar Meer > Producten te gaan en op de knop “Nieuwe producten gedetecteerd” te tikken.
Is er een demomodus beschikbaar in de PowerView® app?
We ondersteunen momenteel geen Demo Mode in de PowerView® App. Wij onderzoeken momenteel opties om een Demo Mode-functie te ondersteunen die een PowerView® Huis simuleert en alle primaire functies van de PowerView® App en Gen3 producten laat zien.
Kan ik een Gen 3-motor ter plaatse vervangen, zonder het product terug te sturen naar de fabriek?
Nee. Een vervangingsmotor zonder voorprogrammering kan niet werken met een bestaand product ter plaatse. De aanbeveling is om het product terug te sturen naar de fabriek, waar de fabrikant de nodige instellingen voor producttype en eindlimiet kan aanbrengen, voordat het weer wordt verzonden. AFSTANDSBEDIENING
Is een PowerView® Gen3 afstandsbediening nodig om de PowerView® App te gebruiken of om Gen3 producten te bedienen?
Afstandsbedieningen zijn niet nodig om de PowerView® App te gebruiken. Bij Gen3 is de PowerView® App echter vereist om Gen3-afstandsbedieningen in jouw huis in te stellen en te programmeren. Zelfs bij projecten met alleen afstandsbedieningen is de app vereist voor het instellen.
Wat zijn de visuele verschillen tussen de Gen3 en de vorige generatie afstandsbedieningen?
Er is een verschil in materialen, waardoor zowel visueel als bij het aanraken een merkbaar verschil ontstaat. De Gen3-afstandsbediening heeft één glad oppervlak in plaats van afzonderlijke knoppen, waardoor hij er eleganter en moderner uitziet. luxaflex.com Luxaflex® PowerView® Automation Gen 3 FAQ
Als de installatie meerdere PowerView® Gen3-afstandsbedieningen omvat, moeten deze afstandsbedieningen dan worden gekoppeld?
Alle afstandsbedieningen worden rechtstreeks in de PowerView® App geconfigureerd. Je hoeft geen afstandsbedieningen te koppelen.
Kan één kamer twee afstandsbedieningen met verschillende configuraties hebben?
Ja.
Hoeveel producten kunnen op één Gen3-afstandsbediening worden geprogrammeerd?
Wij raden aan niet meer dan 12 producten per afstandsbediening te gebruiken voor de beste ervaring. Je kan meer dan 12 producten aan een afstandsbediening toevoegen, maar dan raden wij het gebruik van de knop ALL af, omdat wij de uitlijning van de hembar niet kunnen garanderen als een groep van meer dan 12 producten tegelijk wordt bediend.
Hoe reset ik een Gen3-afstandsbediening?
Omdat het PowerView® Huis via de app wordt ingesteld, is het resetten van Gen3-afstandsbedieningen niet nodig en niet mogelijk. Afstandsbedieningen kunnen in de app worden gewijzigd en verwijderd.
Kan ik informatie kopiëren van de ene PowerView® Gen 3-afstandsbediening naar de andere?
Ja, het is mogelijk om informatie van de ene afstandsbediening naar de andere te kopiëren. Volg gewoon de instructies in de PowerView® App. Alle wijzigingen aan de afstandsbediening gebeuren uitsluitend via de app.
Wat is de verwachte levensduur van de batterij van de Gen3-afstandsbedieningen?
De levensduur van de batterij is dezelfde als die van de vorige generaties PowerView®-afstandsbedieningen.
Verandert de werking van de afstandsbediening voor kamers met Top-Down Bottom-Up en Top-Down producten?
Ja! Wij hebben onze afstandsbediening herzien om deze intuïtiever en gebruiksvriendelijker te maken. Het wordt veel gemakkelijker om dit soort producten te bedienen.
Kan ik op de GROUP 6-knop drukken om de versnellingsmeter op de Gen3-afstandsbediening uit te schakelen?
Nee, de versnellingsmeter is nodig om de reactietijd tussen de afstandsbediening en het product te versnellen. Je kan echter de “Raise-to-Wake”-functie van de afstandsbediening uitschakelen. De LED’s van de afstandsbediening gaan automatisch aan wanneer de afstandsbediening wordt opgepakt. Deze functie is handig om onmiddellijk te zien welke knoppen van de product GROUP het laatst werden geactiveerd. Als je deze functie uitschakelt, gaat de batterij langer mee. Om deze functie uit te schakelen houd je de GROUP 6-knop van de afstandsbediening 5 seconden ingedrukt of totdat de LED’s beginnen te knipperen. Volg dezelfde stappen om de LED weer te activeren. Houd de GROUP 6-knop 5 seconden ingedrukt of totdat de LED’s beginnen te knipperen. Let op: ongeacht of de “Raise-to-Wake”-functie aan of uit staat, gaan de LED’s van de afstandsbediening aan als er op een willekeurige knop wordt gedrukt. luxaflex.com Luxaflex® PowerView® Automation Gen 3 FAQ GATEWAY
Is een gateway vereist om PowerView® Gen3 te gebruiken? Wanneer is deze nodig?
Een gateway is niet vereist om PowerView® Gen3 te gebruiken, maar biedt de beste ervaring voor de consument. Wij raden aan onze PowerView® Gateway of Gateway Pro toe te voegen aan alle projecten, behalve de kleinste. Of een gateway nodig is, hangt af van de wensen en behoeften van de klant. Bijvoorbeeld: m Als de klant drie of minder raambekledingen in dezelfde kamer heeft en geen gebruik wil maken van Tijdsprogramma’s, RemoteConnect™ of integraties van derden, wordt een gateway niet aanbevolen. m Als de consument meer dan vier producten in huis heeft, wordt een gateway aanbevolen. m Als een klant spraakbesturing wil gebruiken, ook al heeft hij maar één product, is een gateway nodig. m Als de klant de producten wil bedienen terwijl hij fysiek niet thuis is via de RemoteConnect™-functie van PowerView®, is een gateway vereist.
Hoe kan ik het verschil zien tussen een Gen 2 hub en een Gen 3 gateway?
Er zijn drie verschillende manieren om de Gen3 gateway van de Gen 2 hub te onderscheiden, gewoon door naar de onderkant van de gateway te kijken: 1. Er is een blauwe ring rond de producttekst. 2. De productnaam is met een laser op de gateway aangebracht. 3. Er is een Apple HomeKit QR-code beschikbaar om te scannen.
Wat is het verschil tussen een PowerView® Gateway en een Gateway Pro?
De Gateway kan maximaal 15 producten aan en is alleen geschikt voor wifi. De Gateway Pro kan tot 30 producten aan en kan verbinding maken via wifi, Ethernet en PoE (Power over Ethernet).
Heeft de gateway een ethernetverbinding nodig? Hoe zit het met wifi?
Er zijn twee gateway-opties. De PowerView® Gateway maakt alleen verbinding via wifi en heeft geen ethernetpoort. De PowerView® Gateway Pro heeft een ethernetpoort en een draadloze verbindingsoptie.
Kan de gateway alleen verbinding maken via wifi over het 2.4g netwerk?
Nee, het is compatibel met zowel 2.4g als 5g netwerken.
Heeft de gateway PoE (Power over Ethernet) mogelijkheden? Wat is PoE?
Ja, de Gateway Pro heeft PoE mogelijkheden. PoE zorgt ervoor dat een enkele kabel zowel dataverbinding als elektrische voeding aan apparaten levert. In dit geval kan de Gateway Pro via één Ethernetkabel van stroom worden voorzien. Je moet een aparte PoE-injector of PoE-geschikte switch voor jouw router hebben. PoE is een standaard en de Gateway Pro voldoet aan de minimale stroomvereisten van die standaard dus elke PoE geschikte switch zou werken.
Is een internetverbinding op de gateway vereist om RemoteConnect™ te gebruiken? Welke functionaliteit gaat verloren als je de gateway niet met het internet verbindt?
De gateway moet verbonden zijn met het internet (via wifi of Ethernet) om gebruik te kunnen maken van RemoteConnect™. Jouw apparaat moet ook een gegevensverbinding hebben om op afstand toegang te krijgen tot jouw PowerView® Huis. Als jouw gateway niet met het internet is verbonden, heb je geen volledige toegang tot jouw Huis op afstand en ontvang je geen firmware-updates van de gateway. luxaflex.com Luxaflex® PowerView® Automation Gen 3 FAQ
Wat is de algemene aanbeveling voor het aantal gateways per project? Is dat gebaseerd op de grootte van het huis, het aantal producten, enz.
De meeste projecten zullen met één gateway worden gedekt, en wij bevelen gateways aan voor alle projecten behalve de kleinste (4 producten of minder). Onze PowerView® Gateway maakt verbinding met maximaal 15 producten en onze Gateway Pro maakt verbinding met maximaal 30 producten. Als het huis echter extreem groot is en er producten zijn aan complete uiteinden van het huis, is er mogelijk meer dan één gateway nodig om het hele huis te bestrijken. Het is moeilijk om een exact advies te geven, omdat elk huis andere zaken heeft die radiofrequentie-interferentie veroorzaken. Neem voor de zekerheid een extra gateway mee naar je project. Bij het opzetten van de gateway zal de app bevestigen dat de gateway verbinding heeft gemaakt met elke kamer. Als er kamers zijn die geen verbinding maken na het plaatsen van de gateway op de meest optimale plaats in het huis, heb je een andere gateway nodig.
Wat zijn de vereisten voor grotere installaties, bijvoorbeeld met meer dan 30 producten?
Voor een installatie van die omvang is het zeker aan te bevelen PowerView® Gen3 Gateways aan het project toe te voegen. Je kan gemakkelijk meerdere gateways naar behoefte mixen en matchen om de benodigde hoeveelheid dekking te krijgen. Gebruik het geleide installatieproces in de app om de beste gatewayplaatsing te bepalen.
Wat is het bereik van één gateway?
Omdat er voor een woning zoveel factoren zijn die radiofrequentiestoringen beïnvloeden, is het anders om een algemene aanbeveling te geven. Als je niet zeker weet of je meer dan één gateway nodig hebt voor een project, kan je altijd een reserve meenemen. Bij het toevoegen van de gateway zal het systeem de verbinding voor elke kamer bevestigen. Als een kamer geen verbinding maakt, weet je meteen dat je een extra gateway nodig hebt.
Wat is hembar alignment? Wat is het maximale aantal producten dat je in een scène kunt hebben om de hembar alignment te behouden?
Hembar-uitlijning betekent in PowerView® -termen dat de producten op hetzelfde moment beginnen te bewegen. m Wanneer in systemen zonder gateways een commando wordt verzonden via de Gen3 afstandsbediening, zullen maximaal 15 producten dit tegelijkertijd ontvangen. Wanneer een commando wordt verzonden via de PowerView® App, is 4 producten het maximale aantal producten dat de hembar-uitlijning kan handhaven. Dit betekent dat als er meer dan 4 producten in een Scène zijn, het systeem 4 willekeurig gekozen producten zal uitlijnen. Het systeem gaat dan verder met de volgende 4 producten en blijft dat doen tot de scènebeweging is voltooid. m In systemen met een gateway vervalt deze beperking en worden alle producten geactiveerd en blijft de hembar alignment gehandhaafd.
Kunnen gateways worden ingesteld aan het begin van het Huis setup-proces?
Nee, dat moet aan het eind gebeuren. Het doel is om alle producten in en in de kamers op te stellen, zodat de gateway de scan kan uitvoeren en zich ervan kan vergewissen dat elk product binnen bereik is.
Kunnen gateways aan het plafond worden gemonteerd?
Ja! Met de nieuwe Gen3 Gateway Mount kan je de gateway aan de muur of het plafond bevestigen. luxaflex.com Luxaflex® PowerView® Automation Gen 3 FAQ DE BEDIENING VAN VERSCHILLENDE GENERATIES POWERVIEW®
Zullen de huidige repeaters bruikbaar zijn voor zowel Gen3 als eerdere generaties PowerView®?
Nee. Repeaters zijn niet compatibel met Gen3. Het bereik van Bluetooth maakt repeaters in de meeste huizen overbodig. De PowerView® Gen3 Gateway fungeert als een bereikvergroter in grotere huizen.
Kan de PowerView® App ook PowerRise producten bedienen?
Nee.
Kunnen mijn scènes en tijdsprogramma’s zowel PowerView® Gen3-producten als van de vorige generaties bedienen?
Nee, omdat eerdere generaties PowerView® en Gen3 op verschillende RF-protocollen werken, moeten Scènes en Tijdsprogramma’s afzonderlijk worden ingesteld voor PowerView® producten van de vorige generatie en Gen3 producten. U kunt echter de PowerView®- en Gen3-tijdsprogramma’s van de vorige generaties tegelijkertijd instellen om jouw Huis te synchroniseren.
Kunnen PowerView®-accessoires van vorige generaties de Gen3-producten bedienen? Of omgekeerd?
PowerView® producten van de vorige generatie kunnen alleen worden bediend met PowerView® accessoires van de vorige generatie (hub, repeater, afstandsbediening). Evenzo kunnen Gen3-producten alleen worden bediend met Gen3-accessoires (gateway, gateway pro, afstandsbediening). Huizen met gemengde omgevingen (zie Gemengde omgevingen) moeten zowel PowerView® -accessoires van de vorige generatie als Gen3-accessoires bevatten om elke generatie binnen het huis te ondersteunen. GEMENGDE OMGEVINGEN
Wat gebeurt er als de klant al een paar PowerView® producten van de vorige generatie heeft en meer producten wil aanschaffen? Wat is een “gemengde omgeving”?
PowerView® Gen3 producten kunnen worden toegevoegd aan een woning met bestaande PowerView® producten van vorige generaties, waardoor een “gemengde omgeving” ontstaat. Zowel PowerView® producten van de vorige generatie als PowerView® Gen3 producten kunnen in dezelfde PowerView® App worden bediend. In een gemengde omgeving zal de gebruiker in de app kunnen wisselen tussen generaties. De kamers, scènes en tijdsprogramma’s voor elke generatie zullen gescheiden zijn.
Wat is nodig om de klant met succes een gemengde omgeving te laten gebruiken?
Hieronder staan de vereisten voor het samenvoegen en gebruiken van een PowerView® Huis met een gemengde omgeving: m Klanten zullen meerdere generaties PowerView® in één fysieke ruimte moeten hebben (waarschijnlijk zullen dit Gen 2 en Gen3 zijn). m Een PowerView® Gen 2 Hub is vereist voor het Gen 2 systeem, aangezien de PowerView® App nodig is om een PowerView® systeem van vorige generaties samen te voegen met PowerView® Gen3. m De Gen 2 Hub moet worden geregistreerd op een PowerView® Account, die overeen moet komen met de account van de eigenaar van de Gen3 Huis. m De klant moet lokaal met zijn Huis verbonden zijn (d.w.z. niet via RemoteConnect™) zodat de app hem vraagt om zijn PowerView® -systemen samen te voegen. Als aan de bovenstaande criteria wordt voldaan, zal de PowerView® App de gebruiker waarschuwen en hem vragen om de Huizen samen te voegen. luxaflex.com Luxaflex® PowerView® Automation Gen 3 FAQ
Moet ik de PowerView® App afsluiten om te schakelen tussen mijn PowerView® systeem van de vorige generatie en mijn Gen3 systeem?
Nee, je kan gemakkelijk wisselen tussen generaties zonder de app te verlaten.
Hoe maak ik onderscheid tussen welke producten tot welke generatie behoren in een gemengde omgeving?
Gen3 producten zullen aan de buitenkant niet fysiek verschillen van de vorige generaties PowerView® producten. Wanneer je een gemengde omgeving hebt en jouw systemen hebt samengevoegd met behulp van de PowerView® App, kan je gemakkelijk vinden en identificeren welke producten tot welke generatie behoren met behulp van de verschillende systeemtabbladen.
Wat gebeurt er als de klant een Gen 1 PowerView® Hub heeft en extra Gen3 producten voor zijn huis koopt? Is de Gen 1 Hub dan compatibel?
Hoewel een Gen 1 Hub werkt, raden we aan die hub te upgraden naar een Gen 2 Hub voor de beste prestaties. Klanten zullen echter een gemengde omgeving kunnen creëren, waar alle producten toegankelijk zijn in dezelfde PowerView® App, en gebruikers kunnen schakelen tussen generaties via een menu, zoals hierboven vermeld.
Is de Gen3-gateway achterwaarts compatibel? Of moeten bestaande hubs in huis blijven om scènes/ tijdsprogramma’s door te geven aan bestaande producten, wanneer Gen3-producten worden geïntroduceerd?
De Gen3-gateway is niet achterwaarts compatibel met PowerView® producten van vorige generaties. Bestaande Gen 2 Hubs blijven in de woning met producten van de vorige generatie.
Kunnen PowerView® Gen 2 producten die geen Gen 2 hub hebben, momenteel deelnemen aan het Gen3 systeem?
Nee. Gen 2-producten zijn niet compatibel met Gen 3-accessoires of app-mogelijkheden. Voor deze producten kan een Gen 2 Hub worden gekocht als de klant toegang wil tot de PowerView® App. Zoals hierboven vermeld, zouden alle producten dan toegankelijk zijn in dezelfde PowerView® App, en gebruikers zullen de mogelijkheid hebben om te schakelen tussen generaties via een menu.
Als ik twee fysieke locaties heb en elke Huis is een gemengde omgeving, maar ik heb slechts één PowerView® Account, wat verschijnt er dan op het app-scherm?
Over het algemeen zal de app eerst verbinding maken met het huis waarmee het eerder verbonden was. In de instellingen kan je dit desgewenst wijzigen om altijd verbinding te maken met een specifieke woning. Gebruikers die hun account hebben aangewezen als een installateursaccount zullen de app altijd open hebben staan in de Huizenlijst. INTEGRATIES
Hoe communiceren Gen3-producten met domoticasystemen zoals Control4?
Er is een PowerView® Gen3 Gateway of Gateway Pro nodig om PowerView® Gen3 aan te sluiten op doe-het- zelf domoticasystemen (Amazon Alexa, Google, Apple HomeKit) en aangepaste domoticasystemen (Control 4, Savant, enz.). luxaflex.com Luxaflex® PowerView® Automation Gen 3 FAQ
Hoe zijn aangepaste integraties verbeterd met Gen3?
Met Gen3 deelt elk product 8 keer per seconde zijn locatie, wat de tweewegcommunicatie tussen integratiesystemen en PowerView® drastisch verbetert, zowel vanuit de app zelf als via PowerView® Gen3- accessoires. Afstandsbedieningen zullen ook compatibel zijn met systemen van derden en op de hoogte zijn van de positie van het product.
Zullen er nieuwe aangepaste integratiedrivers beschikbaar zijn? Waar kunnen installateurs deze drivers vinden?
De drivers voor aangepaste integraties zijn aanzienlijk verbeterd en omvatten nu de mogelijkheid voor individuele productbediening met tweeweg feedback. Installateurs en integratoren kunnen deze vinden op de Luxaflex® website.
Hoe worden aangepaste integraties en spraakcontrolesystemen van derden beïnvloed door gemengde omgevingen?
In gemengde omgevingen moet elke generatie afzonderlijk worden geïntegreerd/ingeschakeld, via een driver of een skill. Eenmaal ingeschakeld zal het ofwel als één systeem verschijnen voor de gebruiker (in het geval van Control4, bijvoorbeeld), of klanten kunnen specifieke functies gebruiken (zoals Routines met Alexa) om beide generaties PowerView® tegelijk te bedienen.
Kan PowerView® Gen3 worden geïntegreerd met Apple HomeKit?
Op dit moment niet, maar deze integratie is in ontwikkeling en zal binnenkort beschikbaar zijn.